נגנז בגנזך מהדורת ה – 31.10.2013

שלשום עלה פוסט גיקדום ארוך ופופולרי במיוחד עם מלא קישורים באנגלית. היום? המהדורה השבועית של נגנז בגנזך עם דברים טובים בעברית מהשבוע האחרון.

1. לו ריד, אגדת רוק, הלך לעולמו השבוע. ולווט אנדרגראונד, שהבלוג שלה קרוי על שם להקה שלו ריק הקים, ציינה זאת פעמיים. פעם אחת בפוסט שמודיע על הפטירה. פעם שנייה עם אוסף קישורים והספדים ב'לפני פיזור'.

יובל אראל הספיד גם הוא, כמו גם Shaatuk.

2. בסריטה עלה פוסט-רשימות פנטסטי: עשרים היריבויות הגדולות בקולנוע בעשרים השנים האחרונות. הם פספסו משהו?

3. כרטיס קולנוע בקופה עולה 4 שקלים פחות מאשר כרטיס שמזמינים דרך האינטרנט. העמלה, למרבה הפלא, היא לא על כל הזמנה, אלא כל כרטיס. כלומר, אם הזמנתם עשרה כרטיסים דרך האינטרנט, תשלמו ארבעים שקלים יותר(!) מאשר בקופת הקולנוע.

זה אולי הגיוני, וגם זה בספק גדול, אם השנה היא 1999 וקניה דרך האינטרנט היא אפליקציה יקרה שעולה כסף רב לבית הקולנוע. ב – 2013? אפליקציה סטנדרטית ושוד לאור יום. למרות שמה שמדהים שזה המצב בחלק גדול מהעולם (גם בגרמניה אם אינני טועה). דורון פישלר כותב על העמלה בעין הדג.

4. שמונה שנים עברו מאז שהוקם האייפוד הרעב. בלוג מוזיקה עברי אדיר דרכו גיליתי המון המון המון אמנים. הם מסכמים זאת בפוסט צנוע והמלצה על להקה שוודית.

5. אופוס פרסמו את רשימת ספרי המד"ב\פנטזיה שיצאו בשנה הקרובה. יש שם את כל השמות הצפויים: מחזור כישור הזמן, ברנדון סנדרסון (שלוש פעמים! האיש הוא סטיבן קינג של הפנטזיה), ג'ו אברקרומבי (הספר השני של החוק הראשון), פטרישיה בריגס עם הראשון בסידרת מרסי תומפסון הפופולרית ואס"ק.

מחד, רשימת מאד סטנדרטית ולא הרפתקנית. מאידך, רשימה שמראה על המשכיות ונאמנות לקהל הקוראים של ההוצאה. בפורום תפוז למד"ב ופנטזיה התפתח ויכוח האם הרשימה טובה או רעה.


[מקור. חופשי לשימוש]

6. פוסט חדש בסידרה הכלכלית של הבלוג ספר חברה-תרבות. סידרה שמסבירה את המושגים הבסיסיים והאפשרויות העומדות בפנינו בעולמנו הכלכלי. והפעם: מניות. יש גם קישורים לשאר פוסטי הסידרה.

7. השבוע עבר בקריאה שניה ושלישית חוק לתיקון פקודת הנישואין והגירושין הישראלית. עיקר פרסומו הגיע בעיקר בזכות הסעיף הראשון שמכשיר, סוף סוף, נישואים אזרחיים בישראל. יול בהט מנתח את שאר הסעיפים בחוק, וטוען שלא הכל וורוד.

8. רועי סיני מדבר על שנאת זרים, ובעיקר פליטים, בהמבורג. פוסט מרתק שנכתב מנקודת מבט אישית.

9. האם יקר בברלין? ואללה, לא יודע! יש דברים שמאד יקרים (ביטוח בריאות) ויש שזולים (אוכל בחוץ או בירה). את ארנון מ'גם אבא יש רק אחד' שאלו את אותה השאלה על ארה"ב. הוא ניסה לענות כמיטב יכולתו.

10. פרוייקט ההורים של קפה גילברטר יצא לדרך: ההורים של כותבי הבלוג מספרים על המוזיקה של חייהם.


1. סריטה עדכנו מהשטח במהלך יום הסרט בעשרה שקלים.
2. מומלצי הבלוגספירה של אסתי מסכם את החודש עם מומלצי חודש אוקטובר.
3. הלינקים השווים של אוקטובר של הרפובליקה הספרותית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *