יומיות 08.10.2024: רשמים מקונגרס הקריפטואנרכיזם HCPP 24

בגלל הממ, סיבות, גיליתי שכבר חודש וחצי אני לא מקבל אימילים. מכשזה התגלה נחת עלי פתאום מבול אימיילים. סליחה לכל מי שלא עניתי להם, זה יקרה בימים הקרובים.

1. כנס HCPP לקריפטואנרכיה בפראג היה מאכזב. בשנים עברו היה כנס עמוס, חגיגי שאיגד הרבה אנשים מעניינים ביחד, מכל הגילאים. השנה, לעומת זאת, הכנס היה ריק ועייף. מעט האנשים שהגיעו היו רדיקלים בדעותיהם. היו מעט מאד אנשים חדשים, או אנשים מתחת לגיל 30.

למה? לא יודע. אולי בגלל שזאת השנה האחרונה של הכנס במתכונתו הנוכחית. אולי בגלל שהיה קשה למצוא מקומות לינה בפראג השנה – שני חברים שלי לא הגיעו בגלל זה. ואולי סתם דעיכת הנושא והקהילה. הקריפטואנרכיזם ידע יותר כשלונות מהישגים עד היום.

לו הייתי יודע מראש הייתי מוותר על הכנס. אבל ובאתי, ואפילו הרציתי, אז יש קצת מה לספר. אין לינקים להרצאות כי עוד לא העלו אותן לרשת.

א. ההרצאה "האינטרנט הדמוקרטית" מאת ניימן (זה אני!) הייתה אמורה להתקיים בשבת ב-17:00. בשישי ב-12:00 פתאום שינו את התוכניה ולא רק שהעבירו אותה לאותו היום, אלא גם מיקמו את ההרצאה מול מיץ' אלטמן. האקר מיתולוגי ואחד המשתתפים המפורסמים בכנס.

אז ההרצאה שלי הייתה די ריקה. הגיעו לדעתי 40 אנשים כולה. היא גם לא הייתה מלוטשת עד הסוף כי בניתי על יום נוסף של חזרות.

בדיעבד זה בסדר. קיבלתי כמה תגובות מאנשים שהגיעו. יצרתי כמה קשרים, ואולי יצא מזה משהו. הנושא עצמו, חזון על אינטרנט בה המשתמשים מצביעים לממשלת האינטרנט שמנהלת אותה, עוד בוסרי. צריך שיהיה קצת יותר בשר וקצת יותר דברים להשתמש בהם לפני ההרצאה הבאה.

ב. הרצאה מעניינת אחרת הייתה על AssangeDAO. ארגון מבוזר מבוסס בלוקצ'יין שהוקם ב-2022 כדי לגייס כספים למאבק המשפטי לשיחרור ג'וליאן אסאנג' (ההוא מויקיליקס). AssangeDAO הצליח לגייס יותר מ-50 מליון דולר במטבעות מוצפנים, שזה הישג מדהים. העו"ד שהעבירה את ההרצאה טענה שהכסף הלך למימון המאבק המשפטי לשיחרור אסאנג'.

האם זה הצליח? אסאנג' הגיע השנה לעיסקה בארה"ב ושוחרר לאוסטרליה. AssangeDAO לוקח לעצמו קרדיט על זה בלי בושה, ומבחינתם זו אחת ההצלחות המסחררות של קהילת הקריפטואנרכיה בשנים האחרונות.

ג. יש אנשים רדיקליים מעניינים, נגיד, כאלה שעושים את המקסימום לא לייצר זבל או לשמור על פרטיות, ויש אנשים רדיקליים משעממים, עם דעות קיצוניות ופשטניות. אפשר לראות את זה בדיון על נשק חופשי. הרבה ממשתתפי הכנס תומכים בזה, ואחרי כמה דיונים לוהטים שניהלתי בנושא אני מוצא את הנימוקים רדודים – ומשעממים.

התמיכה מגיעה לכך שבמקום מרכזי בכנס יש נקודת הנצחה ל-JStark1809. יוצר כלי הנשק בהדפסת תלת-מימד, תת-מקלע למעשה, הפופולרי ביותר בעולם כיום, ע"פ ויקיפדיה.

הסברה אומרת, קשה לדעת אם זה אמת או בדיה, ש-JStark1809 היה בעצם אזרח גרמני ממוצא כורדי שנפטר ב-2021. יומיים לפני פטירתו המשטרה הגרמנית פשטה על ביתו, אך היות ולא מצאה ראיות שהוא אכן מדפיס כלי נשק, שיחררה אותו. יומיים לאחר מכן הוא נפטר מהתקף לב. הקהילה, כמו שאתם יכולים לדמיין, מוצפת בתיאוריות קונספירציה.

ד. ה-Network State זה רעיון של להקים מדינה חדשה שמבוססת על קהילת אינטרנט. זה היה אחד הנושאים החמים בכנס. לכאורה זה נשמע דומה לרעיון האינטרנט הדמוקרטית שלי, אבל למעשה לא. אנשי ה-Network State רוצים להקים מדינה פיזית שתקבל הכרה מהאו"ם והאוכלוסיה שלה תתחיל מקהילת אינטרנט. אני רוצה להקים ממשלה לאינטרנט, בלי מיקום פיזי.

בספטמבר השנה התחיל במלזיה "בית ספר ה-Network State" עם 150 משתתפים מאושרים. אחד מהם ביקר בכנס, והיה אדם מאד נחמד ונדיב שגם הזמין אותי לארוחה וגם נתן את בקבוק הויסקי שתראו בסעיף 5.

אז הוא סיפר שזה עובד ככה. 150 המשתתפים המאושרים גרים שלושה חודשים במשותף במתחם ששכרו במלזיה. יש רשימת המתנה של 1000 אנשים לטענתו, כך שזה די פופולרי. בתמורה אתם מחויבים לציית לחוקי הקהילה. דוגמא? שעת התעמלות חובה אחת בשבוע עם מדריך כושר ניו-זילנדי נלהב.

מעבר לזה שזה נשמע לי סיוט זה גם לא נשמע לי כמו Network State או הכנה ל-Network State. זה יותר כמו Automn school או פנימיה או קמפוס או גרעין של קיבוץ. אבל "הכנה למדינה"?! זאת יומרנות חסרת בסיס.

ה. הייתה סדנא נהדרת שהעביר מריו האבל (אדם חיובי להפליא שאני מכיר כבר שנים) על תוכנות קוד פתוח. הוא התמקד בלהתקין גירסא חופשית של אנדרואיד על טלפון סלולרי.

ספציפית הוא בחר ב-GrapheneOS על טלפון פיקסל. מה שמאד הפתיע, כי פיקסל זה מכשיר שמייצרת גוגל, וחלק ממטרות הקהילה הן נגדה.

מריו הסביר שהיות וגוגל גם מפתחת את אנדרואיד, אז מערכת ההפעלה בעצם מפותחת בצורה שמותאמת מושלם לפיקסל. זה גורם לכך שהכי קל להתקין גירסאות חופשיות של אנדרואיד על פיקסל.

כל היצרנים האחרים מפתח גירסא של אנרואיד לטלפונים שלהם, וזה גורם לכך ש-GrapheneOS לא עובד עליהם טוב. לאנשים כמוני, שיש להם טלפון ישן של סמסונג שהם רוצים להתקין עליו משהו חופשי, הוא ממליץ על LineageOS.

אגב, הוא לא מאמין שתהיה אלטרנטיבה למערכות ההפעלה של אייפון או אנדרואיד בעתיד הקרוב. פשוט החיים שלנו כל כך תלויים בטלפון, ואנחנו חייבים מערכת הפעלה שאפשר להתקין עליה את האפליקציה של הבנק, התחבורה הציבורית, וואטסאפ ואחרים.

החברות האלה מפתחות כרגע גירסאות רק לשתי מערכות ההפעלה העיקריות, וצריך לקרות הרבה כדי שמערכת הפעלה חדשה תגיע למצב שמפתחים גם אליה.

2. אם תלחצו על התמונה למטה תגיעו לתמונת פנורמה גדולה שמכילה חלק עצום מהדמויות שאיכלסו את אקסמן ה-60 השנה האחרונות. זה רק החצי הראשון(!) של תמונה מחוברת שיצר האמן סקוט קובליש. היצירה שלו פורסמה ב-4 חוברות אקסמן שונות, והמעריצים אמורים להדביק את כל החתיכות ביחד כדי לקבל את הפוסטר האפי.

המון דמויות אקסמן ביחד

3. הגיעה הערה שטרם עלתה ביקורת על The Mercy of Gods של ג'יימס ס.א. קורי. למי שלא בקיא, מדובר באופרת חלל חדשה מצמד הסופרים שכתב את The Expanse.

נו, גם לא תעלה ביקורת על הספר היות וזנחתי אותו אחרי 25%, וזה אחרי שסחבתי בכוח 15% מתוכם. הספר הוא אופרת חלל מאד גרועה ולא ברורה, עם דמויות שכל הזמן צריך להתאמץ לזכור מי הן, למה הן הגיעו למצב הזה ולמה שיהיה איכפת לי מזה. אני רואה שציון הספר בגודרידס כרגע הוא 4.23, אז אולי אני לא מבין מהחיים שלי, אבל באמת סבלתי מהספר. או כאילו, מרבע ספר, כי זה מה שקראתי.

גם הספר שסיים את האקספנס [ביקורת] לא היה משהו, אז זה ממשיך את קו הירידה של הצמד.

4. מנוע המשחקים AGI של סיירה אחראי לכמה ממשחקי ההרפתקאות הטובים ביותר אי פעם, קינג קווסט, לארי, או ספייס קווסט. זאת הייתה תקופה בה כדי לשחק היה צריך לכתוב ממש הוראות לדמות. "תסתכל בחדר", "תזיז את המראה", וחלק מהאתגר היה להבין איזה פעלים ושמות עצם המשחק מכיר.

גל שמש יצר משחק חדש, בעברית ואנגלית, על מנוע AGI. אתם משחקים את גולי, איש מחשבים. הוא פירסם את זה עוד ביולי אבל אני גיליתי עד עכשיו, אז הפרויקט בטח התפתח מאז. הפוסט המלא שלו עם כל הפרטים על המשחק והמנוע נמצא פה. צריך עוד לבדוק אם אפשר להפעיל את זה גם על לינוקס, כי כרגע זה נראה לחלונות בלבד.

5. בקבוק של Kavalan Solist Vinho Barrique Single Cask מטאיוואן. זכה בפרס הסינגל מאלט הטוב ביותר ב-2015 ונחשב לאחד הויסקים הטובים בעולם במחיר של 700 שקל לבקבוק.

הבחור מ-The Network State פשוט הניח אחד כזה על השולחן שלנו בראשון בערב ואמר "תתכבדו חבר'ה, זה בשבילכם". וויסקי מהמם עם כמעט 60% אלכוהול. היה לי גם האנגאובר מהמם אתמול בבוקר.

וויסקי מטאיוואן

תגובה אחת

  1. 15 באוקטובר 2024

    […] מדי פוסטים להשלים! אז כדי למנוע זאת אני מדגיש שוב את היומיות הקודמות, על כנס הקריפטואנרכיזם המטורלל שהייתי …. הוא אולי קצת ארוך וטיפה טכני, אבל משעמם הוא בטח […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting