אופניים: Fahrrad Manufaktur T-400

קניתי אופניים חדשים! דגם T-400 XT 27-Gang של Fahrrad Manufaktur. חברה גרמנית אמינה. ההזמנה תגיע עוד שבועיים מהמפעל. בינתיים, הניהם לפניכם בתמונה.

זו הפעם הראשונה בחיים שבבעלותי אופניים בשווי מעל 600 ש"ח וכולי רעד וחלחלה. מה אם יגנבו? יחלידו? יתקלקלו ולא יתוקנו? 1200 יורו מגיעים עם המון דאגות. עובדה משעשעת: זה כמעט המחיר של הלפטופ שלי, ולגביו מעולם לא דאגתי. אולי בגלל שמחשבים אני יודע לתקן, ואופניים אני יודע איך להביא לתיקון.

הפורומים משתגעים על החברה והדגם הזה. לא מצאתי ולו ביקורת אחת רעה! הם אפילו נחשבים לזולים יחסית למה שבא איתם, ובלי שום ספק התמורה הכי טובה למחיר. לא בגרמניה בלבד – אלא באירופה. אנשים מספרים על עשור של שימוש, עשרות אלפי קילומטר של רכיבה – ושום תיקון חוץ מכיוון המעצורים ושימון השרשרת. תלונות: מושב לא נוח (אפשר להחליף) וצבע שמתקלף. בקטנה.

יש לדגם הזה גלגל עבה, אבל עם גיאומטריה מוזרה. הוא יכול להגיע למהירויות גבוהות על כביש, ומחזיק טוב גם בדרכי עפר וביערות. האופניים יציבים מאד – את זה אני יכול להעיד כבר מנסיעת המבחן שהעברתי להם – וחזקים כמו טנק (מעדויות של אחרים). ביקורת אחת סיפרה על בלימת חירום חלקה מ – 45 קמ"ש תוך שניות ספורות ובשטח של מטרים ספורים. עובדות מאד מרגיעות למי שמתכנן לצאת לטיול בסיביר בעוד חודש מעכשיו.

השימוש בהם יהיה לטיולים בלבד כמובן. זה טירוף לקשור אופניים כאלה ברחובות ברלין בהם יש קשר ישיר הפוך בין זמן גניבת אופניים לעלותם. אבל אני מאד מתרגש מאפשרויות הטיול שהם פותחים: נראה שאנשים רוכבים עליהם 150 קילומטר ביום בכיף! זה מרחיב את טווח טיולי הסופ"ש שלי בהרבה. כבר ביום שאחרי קבלתם אני מתעתד, למשל, לצאת לטיול או לחוף הים הבלטי – או סביב לאי בדנמרק.

לסיום: הטיול לסיביר מתוכנן עדיין במלוא המרץ. יש לי עוד ספקות לגביו. ישנן שאלות לוגיסטיות: איך מגיעים לשם? ומשם למוסקבה? מרתיע אותי הסירבול שבהעמסת אופניים יקרות על מטוס – ואני גם לא יודע איך מארגנים זאת. מצד שני, רכבת לוקחת חמישה ימים לכל כיוון. זה הרבה זמן מהחיים שלי. יש שאלות מהותיות: מצאתי מפה של סיביר, אך טרם הצלחתי לקבוע מסלול שיספק אותי. לפחות נרגעתי קצת מבחינת הבטיחות: בלוגי טיולים מפורטים שקראתי רומזים שאפילו עם רמת הרוסית הבסיסית שלי אסתדר עם תושבי האיזור הידידותיים.

16 thoughts on “אופניים: Fahrrad Manufaktur T-400

  1. תתחדש!
    אני מאחלת לך טיולים ארוכים ונפלאים (ופוסטים מפורטים עם הרבה תמונות לעכברי הבית כמוני).
    מניסיוני הצנוע ברוסיה (מוסקווה ופטרבורג) – כל הרוסים שפגשתי היו מאד מאד מאד נחמדים לתיירים. במיוחד זכור לי מקרה בו קשיש חביב אך חשוד להפליא ניסה לשכנע אותי ואת שותפתי לטיול להכנס לאיזה חצר. אני כמובן התנגדתי, אבל למרבה המזל היא התעקשה. הסתבר שהוא רצה להראות לנו איזה נוף מדהים של הכנסיה הקרובה יש משם.

  2. זה פחות או יותר מה שאני מוצא מתואר בבלוגים השונים: מפגשים יום-יומיים עם מקומיים חשודים שמנסים בעקשנות והתלהבות לסחוב אותם – בלי להסביר למה – לכל מיני מקומות. בסוף תמיד מסתבר שהמקומיים הללו מלאי כוונות טובות, ורצו להציע נוף, משקה, ארוחה, מקום לינה או סתם לצלם תמונה משותפת כי הם לא רואים זרים כל יום.

    מה שכן, האיזור ברוסיה שבו אטייל כנראה שונה מסנט פרסבורג ומוסקבה. ע"פ הדיווחים הוא הרבה יותר בטוח.

  3. למה?
    "זו הפעם הראשונה בחיים שבבעלותי אופניים בשווי מעל 600 ש"ח" = האופניים היקרים ביותר שהיו לי עד היום עלו 600 ש"ח.
    "1200 יורו מגיעים עם המון דאגות" = האופניים הללו עלו 1200 יורו. שזה יותר מ – 600 ש"ח :]

    כנראה שהניסוח יצא מסורבל קצת. מקווה שעכשיו יותר ברור..

  4. תתחדש 🙂

    סיפרתי לאח שלי על הטיול המתוכנן שלך (הוא עשה כמעט 3000 ק"מ בסין על אופניים), אתה רוצה לשמוע ממנו טיפים על טיולים שכאלה?

  5. ,"זו הפעם הראשונה בחיים שבבעלותי אופניים בשווי מעל 600 ש"ח" = האופניים היקרים ביותר שהיו לי עד היום עלו 600 ש"ח.
    "1200 יורו מגיעים עם המון דאגות" = האופניים הללו עלו 1200 יורו. שזה יותר מ – 600 ש"ח :]

    כנראה שהניסוח יצא מסורבל קצת. מקווה שעכשיו יותר ברור.."

    חשבתי על זה, אבל שער היורו והמכפלה של עלות האופניים גרמו לי לבלבול.

  6. יש בכלל מישהוא שיודע למה אופניים עולים יקר וזול ???
    אופניים = רכב במחרים ?!
    עלות הייצור של רכב כמו טוסטוס יקרה יותר מייצור אופניים
    יש שם גם יותר חלקים ברגים וגם שילדה פנסים פלסטיק גומיות מסבים והרבה כח אדם
    ומה יש באופניים שלדה כיסה קידון ופדלים שני גלגלים דקים 4Xמסבים קטנים

  7. האמת היא שחשבתי על השאלה הזאת הרבה בעצמי.

    אין לי תשובה מוחלטת, אבל נראה לי זה שילוב של כמה דברים. למשל – עניין החומרים והאביזרים. אופניים יקרים מורכבים מחומרים קלים ועמידים – בטוסטוס ואוטו, נגיד, עניין המשקל לא משנה.

    ויש את עניין העמידות: דווקא בגלל המשקל הקל והעקרונות המכניים הפשוטים, קשה לעשות אופניים עמידים. לראיה: כל זוג אופניים זול שקניתי, נשבר אחרי כמה מאות קילומטרים (שזה עניין של כמה שבועות רכיבה בכמויות שלי).

    אז לתשובתך: אופניים פועלים קל וזול לעשות – והם אכן זולים לקניה. אופניים שתעשה איתם טיול של כמה אלפי קילומטרים בלי שישברו, כנראה שיש הרבה מחקר וכוח אדם שמעורב בזה, ויוצא שהמחיר יקר.

  8. לדעתי זה בלוף שרוצים שתחשוב .
    וכן חשוב מה משקל רכב . וגם אם החומר יותר קל והסגסוגת היא אחרת אני כרגע לא נכנס בנושה של תערובת החומרים יש גם כל מיני שיטות ייצור החומרים זה יכול לעלות את המחיר ב20 % פס אדום עבור אופניים אפילו גם אם מחיר כפול. אופניים נורמלים 1000 ש"ח ואופניים סופר נורמלים 2000 ש"ח או אופניים סופר סופר אופניים 3000 ש"ח אבל מדובר פה על אופניים של 6000 ש"ח בשביל לנוע בעיר ואופניים שהם פשוטים לגמרי ויותר מזה אין להם אזקה. אבל כשאנחנו מדברים על פס ייצור חומרים פלסטיים כמו ברכבים פנסים מנורות בדי ריפוד שאת בדי הריפוד גם צריך לייצר במפעל אחר וגם שם יש מעצבים ומהנדסי טקסטיל ומכונות ממש מורכבות שדורשות טיפול מסביב לשעון וחידוש החלקים בהם , כל מיני ברגים בגדלים שונים , שמשות רכב שמפעל נפרד שלם מייצר שמשות. בולמים קדמי ואחורי. תחזוקת מהדסים בכל מיני רמות מעצבים לעיצוב חוץ ועיצוב פנימי של הרכב . מכונות CNC לייזר-פלזמה רובוטים בפסי הייצור . שכל רובוט מחירו לא פחות מ-500,000 יורו או יותר ופס הייצור מורכב לא ממכונה אחד שכזאת . ואני לא ציינתי הרבה דברים אחרים .
    באופניים יש קצת ריתוך בארגון או הלחמה .יציקת פרופילים צינורות , כיפוף בקטנה. יציקה או CNC של חלק אחד או שתיים . כמה מסבים קטנים . חוט ברזל 6 מטר. וכמה חלקים פלסטיים פשוטים של ממש. מבנה האופניים הוא פרמטיבי . ומדבקות יפות.
    מה שכן קורה בפועל זה שעשו מאופניים תכשיט אופנתי . שבלחשוב בעיגיון אופניים זה קלי תחבורה להנשים שלא יכולים להרשות רכב !!! שבפועל זה לא קורה !!!

    1. איזה בשביל לנוע בעיר? אלו אופני טיולים. בשביל עיר יש דגמים נהדרים זולים בהרבה.

      לצורך העניין, רק הפנס שלהן עולה 83 יורו (=400 ש"ח ככה). הוא דינמו אוטומטי (נדלק אוטומטית בחושך – חשוב לדרכים מרובות מנהרות בהרים), ולא מוסיף אפילו טיפת עומס בזמן הנסיעה. לא סטנדרטי כמו שאתה מתאר.

      מעבר לכך – אלו אופניים בעבודת יד. אין פס ייצור. לא שאני יודע מה זה משנה, אבל הם עבודת יד. לכן צריך להזמין אותם כמה שבועות מראש. יכול להיות שזה עניין של דרישה. כמה אנשים כבר קונים כאלה אופניים? לא שווה להקים פס ייצור. סביר שפס ייצור היה מוזיל את המחיר. מכוניות מוכרים בכמות גדולה יותר.

      השורה התחתונה היא שכשרכבתי כאלה דרכים וכמויות עם אופניים זולים – הם נשברו. שורה תחתונה נוספת היא שלא יכולתי להגיע לכאלה מרחקים באופניים זולים יותר. נוחות הנסיעה מדהימה. אני רוכב כיום לפחות 25 ק"מ ביום (הלוך-חזור מהעבודה) בקלילות.

      שאלה: ניסית פעם לרכב בכמויות כאלו, או בדרכים קשות בכמות גדולה? אין חכם כבעל נסיון וכו'. פעם הייתה לי גישה דומה לשלך. ואז ניסיתי, סבלתי, שילמתי הון תועפות על חלקי חילוף ותיקונים – ובסוף נשברתי.

  9. אני רוכב כל יום כ 18 ק"מ לפות גם לעבודה ובחזרה וזה לא במישור אני גר בצפון . יש לי אופניים של KHS 150 עלית שעלו לי 1160 ש"ח כלל מע"מ חדשות מהקרטון, שלדה סגסוגת 6061 משקל האופניים 14 ק"ג בלמים V
    שישי שבת אני רוכב כ-40 – 45 ק"מ קבוע באזור הצפון המהירות המירבית שלי היתה עד עכשיו 56 ק"מ יש לי גם ספידומטר במקרה
    ותאמין לי אין שום בעיה לשדרג פנסים עם חישן אור . וזה גם צעצועים ששווים גרושים.
    היוה לי גם אופניים זולות והכי חשוב לא נשבר בהם שום דבר שעלו לי 400 ש"ח ויותר מזה אני גם מכרתי הותם ב 200 ש"ח
    מה שכן לא היה טוב באופניים זולות זה מבנה השילדה היתה בדיוק כמו השלדה של הפוניים שבכתבה פרמטיבית וללא בולם קדמי .
    משמאות הדברים יש אנשים שמוכנים לשלם יותר על דבר שהוא לא שווה את המחיר
    לסיכום אם אני הייתי צריך את האופניים האלה לא הייתי משלם עלהם יותר מ-800 ש"ח בגלל סגסוגת אלומיניום שהיא 6061, זה מחיר האמיתי שלהם פס אדום. אתה או מישהוא אחר יכולים לספר שיש בהם גם זהב ויעלומים, רק שבסופו של דבר אופניים זה אופניים ולא תכשיט !!! כאם אופניים זה תכשיט אז גם עגלה של סופר תכשיט 🙂

להגיב על אלכס לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *