יומיות 13.05.2018: איך הפכה האנגלית לשפה השולטת של מלחמת התרבויות של האירוויזיון?

מזל טוב לנטע ברזילי! יש לבחורה איכויות של כוכבת. לא זכור לי אף יוצר\ת מקומי\ת עם סטאר קוואליטי כזה.

עם זאת, חבל לי ש-Toy באנגלית. יותר מזה: חבל ש-90% מהאירוויזיון באנגלית.

לא רק כי אני מחובר רגשית לעברית; גם כי מנגינה זהה נשמעת אחרת לגמרי באנגלית, עברית או גרוזינית. שפה היא לא רק תבלין קל ליצירה, היא חלק בלתי נפרד ממנה.

אז כן: לשיר באנגלית קל יותר לזכות. וגם יש יוצרים ישראליים שגדלו על אנגלית; הם מתחברים וכותבים ביתר קלות באנגלית. אבל בתור קהל הייתי שמח לראות באירוויזיון קרב של תרבות מול תרבות, ולא של הפקה בינלאומית אחת מול השנייה.

1. עכברוש העיר נזף בי, ובצדק, שלא קישרתי לביקורת על פאב עמירם. משתי סיבות.

האחת היא שעמירם הוא הפאב הותיק ביותר בתל אביב, ודי אנונימי בתור אחד כזה. עמירם מקום נהדר, עם איכויות ישנות שלא מוצאים כמעט בעיר.

השניה היא שעבדכם הנאמן נכח בביקור עליו נכתבה הביקורת! עכברוש העיר, מעריץ מספר #1 של הבלוג, בקושי החזיק עצמו שלא להמטיר עלי שם שלל מחמאות.

2. אני חושב שעברתי את כל השלבים הללו.

3. ערוץ סייפיי ביטל את סדרת הטלוויזיה The Expanse. יש לה הרבה מעריצים בבלוג, ופגשתי אנשים שטוענים שהיא אחת מסדרות המד"ב הטובות אי פעם. יוצרי הסדרה מחפשים לה בית חדש.

בחדשות טובות יותר:
– הסופרים שכותבים את ספרי The Expanse הודיעו שלאחר הספר התשיעי, הם יתחילו בטרילוגיית מד"ב חדשה. חגיגה גדולה, כי זו אחת מסדרת ספרי המד"ב האהובים עלי Ever.

– Adult Swim הזמינו 70(!!) פרקים של סדרת המופת ריק ומורטי. חיים שלי! נשמה! כפרה עליהם!

– פוקס ביטלו את ברוקלין 99, NBC ישר הרימו את הכפפה ולקחו את הסדרה אליהם. יאי! חיים שלי! נשמה!

4. ברשת האינטרנט שאתם מחוברים אליה המידע מגיע עם כבלים אופטיים מהירים ושלל חוטים אחרים. זה אומר שאתם חייבים ספק אינטרנט, שהכבל שלכם יתחבר אליו.

אבל יש שיטה נוספת לעשות אינטרנט: Meshnet. ב-Meshnet המחשב שלכם מחובר (בתקשורת אלחוטית כיום) לכל המכשירים בסביבה, שמחוברים לכל המכשירים בסביבה שלהם – וכך הלאה. אם לכולם היה Meshnet, היינו יכולים תיאורטית לחבר את אשדוד ותל אביב לאינטרנט בלי התשתית הממשלתית.

יש ל-Meshnet בעיה אחת. תקשורת אלחוטית הרבה יותר איטית מכבל אופטיים. אז הפתרון הזה הוא יותר מקומי לערים, ולא ממש רלוונטי אם רוצים לחבר את ישראל ופולין.

בניו יורק יש פרוייקט Meshnet ענק, שמנסה לחבר כמה שיותר בניינים ואנשים אליו, ולמרוד בתשתית הקיימת. כתבה מרתקת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *