יומיות 29.06.2024: משחקי אולמות הארקייד המודרניים המסקרנים ביותר

פעם ראשונה מאז 2019 שאני אורז אופניים לטיסה:

אופניים בארגז

לאן טסים? זאת נדע בפוסט הבא (או טכנית כנראה בעוד שני פוסטים).

1. בסופ"ש נפתח מוזיאון הארקייד של וורשה והיה פשוט מעולה. עלה 80 ש"ח לשעתיים, קצת יקר למען האמת, אבל אפשר בזמן הזה לשחק בכל מאה המכונות שלהם בלי הגבלה.

מה יש שם? מה אין! כל הקלאסיקות. פאקמן, דונקי קונג או Joust, שאני מכיר רק מהספר משחקן מספר אחת אבל מעולם לא שיחקתי בו. יש את כל סוגי המכונות! יריות עם רובה, מכוניות, פינבול ענתיקה, משחקי קצב ורבים וטובים. המוזיאון היה מלא, היה רועש, היה תוסס ולרגע הרגשתי כאילו זרקו אותי לאולם ארקייד בתחילת שנות ה-80, תקופת הזהב של הז'אנר.

קל לשקוע בארקייד בזמן עבר, כי הדברים הכי טובים נוצרו לפני 40-50 שנה. אבל במוזיאון היו גם משחקים חדשים, למשל, Luigi's Mansion מ-2015. במשחק לואיג'י, האח של מריו, הוא מכסח שדים. והג'ויסטיק הוא המכונה של מכסחי השדים מהסרט. ממכר בפשטותו.

בתור הזהב של הארקייד, 1978 עד 1983, משחקי הארקייד הייתה תעשיית הבידור הגדולה בעולם. משחקים כמו Space Invaders, פאקמן, דונקי קונג או Frogger הפכו לסמלי תרבות. תעשיית הארקייד הרוויחה בזמנו יותר מתעשיית המוזיקה והסרטים ביחד(!) וגם יותר מכל ענפי הספורט המקצועיים יחדיו.

אבל ארקייד הוא תחום מהעבר. כל מי שמתעניין בו כיום עושה זאת בגלל נוסטלגיה או בגלל שהם אוהבים פרינג', תחום שוליים. תחומי שוליים הם כר פורה ליצירות ונסיונות מעניינים. הלכתי לחקור איזה משחקי ארקייד מודרניים יצאו בעשור האחרון.

הרשימה נקראת "המשחקים המסקרנים ביותר" ולא הטובים ביותר, כי לא שיחקתי ברובם. הגישה, כרגיל פה, היא בית הלל, ולכן הרשימה כוללת לא רק מכונות ארקייד מסחריות, אלא גם כאלה שעוד בפיתוח ואפילו משחקים שאין להם מכונה אבל הם ארקייד לטעמי.

מההכי פחות מעניין להכי מעניין, בואו נתחיל.

Air Zone Deluxe
אייר הוקי רק לשחקן אחד. אייר הוקי הוא כנראה משחק הארקייד האהוב עלי אי פעם.

Lord of Vermilion
Lord of Vermilion הוא משחק סטייל magic the gathering אבל במכונת ארקייד, ואני מזכיר אותה פה כי זה קונספט יחודי – וגם מצליח! המשחק הראשון יצא ב-2008 וזכה להצלחה ביפן, האחרון, הרביעי בסדרה, ב-2017.

Halo: Fireteam Raven
אומרים שזה גורם לשחקנים להרגיש כאילו שהם בתוך משחק של Halo. המכונה הזאת הופיעה בכל כך הרבה רשימות שלא יכולתי להתעלם ממנה.

 

Hatchet Hero
זה פשוט מהמם, משחק זריקת גרזנים רק בלי הסיכון.

MotoGP VR
מכירים את מרוצי האופנועים של הארקייד הישנים שאתם יושבים על מתקן בצורת אופנוע ומשחקים עם תנועות הגוף שלכם? אז MotoGP VR  הוא אותו הדבר רק עם מסיכת מציאות מדומה.

MotoGP VR הוא חלק מגל, בעצם, צונמי, של מכונות ארקייד משולבות מציאות מדומה. למשל:

פארק ה-VR בסין
נפתח ב-2018 ב-Guiyang בסין, זה אולם משחקי ארקייד שהוא בעצם לונה פארק בו בכל המשחקים לובשים מסיכת VR. אין אפילו טעם שאתחיל לתאר אותו, פשוט תצפו בוידאו. אני רוצה לשחק בכל מה שיש שם וזה נראה מדהים. מדהים!

Star Wars Battle Pod
מלחמת הכוכבים ספינת קרב הוא בדיוק מה שהשם שלו אומר. אתם יושבים במכונה, שדה הראייה שלכם מכוסה לגמרי במסכים, ומתחילים להטיס ספינה ממלחמת הכוכבים: x-wing, מילניום פלקון ואחרות. כבר השתמשתי בפוסט הזה בביטוי ממכר בפשטותו?

TMNT: Shredder’s Revenge
ללא שום ספק המשחק המדובר ביותר בשנים האחרונות ובכלל אין לו מכנות ארקייד פיזית! יחד עם Streets of Rage 4 הוא החיה את ז'אנר משחקי ה-Beat ’em up (דאבל דרגון, גולדן אקס או המשחק המקורי של צבי הנינג'ה). בביקורת המשתפכת ב-Ars Technica נכתב: "ב-25 השנים שאני סוקר משחקי מחשב, מעולם לא הרגשתי בטוח יותר להמליץ לכולם על משחק כמו על צבי הנינג'ה החדש". וואו.

מה שהבנתי מכל המחמאות זה שלמשחקי הארקייד החדשים יש יתרון מסוים על הישנים. כי המשחקים הישנים תוכננו להוציא כמה שיותר אסימונים מהשחקנים. המטרה היה להרוג את השחקנים כמה שיותר מהר בלי לייאש אותם. אבל כיום אנשים משחקים על פי שעה, לא על פי אסימונים, ולא צריך להרוג אותם יותר. זה נותן את האופציה למשחק יותר יצירתי, עם עלילה מעניינת וכל מיני טריקים מגניבים.

Beat Saber
Beat Saber הוא, כרגע, משחק המציאות המדומה הטוב ביותר בכל הזמנים, יצירה גאונית שכמובן – הביטוי האהוב עלי היום – ממכרת בפשטותה. הוא ידוע בתור משחק ביתי, אבל היות ויש לו מכונת ארקייד, והיות ואם היה מומצא לפני 50 שנה היה הופך לקלאסיקה סטייל פונג לדעתי, אני חושב שלגמרי מגיע לו המקום הראשון.

אם אתם לא מכירים את המשחק אז אני לא אסביר אותו, בגלל שיש סרטון שיותר טוב ממליון מילים:

2. לפוסט רטרו מגיעה אמנות רטרו. אתר של אמנות מד"ב שנות ה-70. לאנשים היה יותר דמיון אז מלמליארד chatGPT. זאת הכריכה של Galactic Dreams של הארלן האריסון.

חייזר מאיים על איש בבר

3. סיור של אוסף מכונות ארקייד משוחזרות ביתי של מישהי עם תוכנית יוטיוב לשיחזור מכונות ארקייד. הסיור הזה נעשה לרגל הפרק ה-100 של התוכנית שלו.

4. בלאגן באתר רוטר שבוע שעבר. לצערי אני לא שם פה תמונה של הציוץ בגלל שמשהו נדפק רגעית במקלדת שלי, סליחה.

https://x.com/TheSharkLady/status/1804438073872118248

5. פתיל טוויטר ארוך ומעניין על למה אסור להכניס גלעיני תמר לארץ.

https://x.com/lotemfp/status/1804004248369205314

6. נשות מדעי המחשב שרות את I Will Survive. המוזיקה היא המוזיקה המקורית, אבל המילים הקורעות הן של אבי ויגדרזון, זוכה פרסי אבל וטיורינג. בסרטון מופיעה עוד זוכת פרס טיורינג: שפי גולדווסר האגדית. הרבה מאד ישראליות שרות שם אבל לא רק.

7. ביקורת מצוינת, בעברית של איל חיות-מן על בבל של רבקה קוואנג. ממליץ לקרוא את הביקורת, על הספר עצמו אוותר.

6 תגובות

  1. יעל הגיב:

    מעצבן שאי אפשר לראות שרשורים בטוויטר ללא שם משתמש (ולא תודה, לא רוצה להירשם לאיקס).
    היינו בבר כזה ביפן. קטנטן לאללה, אבל תמורת קניית משקה אחד באיזה 15 שקל אפשר ללכת ולשחק במלא משחקי מחשב של פעם וכל מיני קונסולות.
    תיהנה בטיול!

  2. רועי ברגר הגיב:

    א. צבי הנינג'ה משחק לא נורמלי! יש אותו בחינם במובייל למנויי נטפליקס, אבל ממליץ שאחרי שלא תאמין איך יצרו מכונת זמן והחזירו אותך לניינטיז (ואפילו שיפרו אותן), שתתארגן על משהו עם שלט.
    ב. מסכים לגמרי עם הביקורת על בבל – התחיל מדהים ומסקרן אבל כשסיימתי את הספר הארוך הזה הרגשתי שזה פשוט לא אחראי לפרסם ספר כזה ומאז ה-7 באוקטובר המגה הנוראית הזו הרבה יותר ברורה מבחינתי. ממליץ בחום להימנע.

  3. יניב מקדוסי הגיב:

    הרשימה הזו לא יכולה להיות שלמה בלי להזכיר את מוזיאון הפינבול בבודפשט. אולי המוזיאון הכי גדול בעולם למכונות פינבול בעולם. נכון, זה לא ארקייד קלאסי, אבל OMG, כמה זה כיף!
    קצת יותר מ-12 יורו לכניסה יומית (5,000 פורינט)

    https://flippermuzeum.hu/en/main-page

    • ניימן הגיב:

      נראה מהמם! יש גם מוזיאון פינבול בוורשה ובקראקוב (שאמור להיות יותר טוב). מתישהו אבקר בהם.

      מכונות פינבול אגב הרבה יותר עתיקות ממכונות הארקייד, נראה לי שמאז 1930 פחות או יותר, והיו גם כאלה במאה ה-19.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting